Posláno autorem: Michal Čihař | Říjen 3, 2007

Výlet na Fuji

O víkendu jsme se vydali na horu Fuji. Předpověď počasí neslibovala nic pěkného, ale byl to byl poslední víkend, kdy ještě byly otevřené alespoň nějaké chaty po cestě, takže jsme moc na výběr neměli. Autobusem jsme dorazili do Kawaguchiko a odtud dalším autobusem na pátou stanici. Během cesty je už jasné, že nás čeká nehezké počasí a občas se divíme, jak řidič ví, kam jede. Pak již jen stoupáme nahoru a střídavě svlékáme a oblékáme pláštěnky, podle aktuálních rozmarů přírody. Nakonec se dostáváme až do výšky 3470m.n.m., kde v hotelu Fujisan přespáváme a doufáme ve změnu deště ve slunce.

To se bohužel ráno nekoná, ale přesto se vydáváme brzy ráno na cestu s nadějí, že třeba uvidíme východ slunce. Na vrcholu není ale vidět vůbec nic kromě mlhy a deště. Tak se po chvíli čekání a mrznutí rozhodujeme jít zpět dolů. Tam se bohužel ocitáme příliš brzy, takže zbytek dne strávíme čekáním na autobusy (od 8 do 11:30 na páté stanici, poté do 17:30 v Kawaguchiko).

Jak jsme se shodli s americkými spolulezci, tak sice jsme horu neviděli, ale vylezli jsme na ni :-).

Fotky ze soboty a neděle najdete u mě ve fotogalerii.

Responses

1. Využiji toho, co jsem zatím sepsal a i když mě Michal předběhl, doplním popis svým vyprávěním:

Vyjeli jsme v sobotu, v 7:30 hodin ráno, cesta trvala asi 7 hodin. Autobus nás vyvezl hodně vysoko, do 2300m.n.m., ale i tak má sopka 3776 m, takže nás čekalo převýšení asi 1500m. Skoro jako má nejvyšší hora v ČR. 🙂

Pršelo, ale né moc, tak se to celkem dalo. Pláštěnky to stíhaly pobrat. Cesta byla asi 6 km dlouhá, ale to prevýšení… Svah měl asi 30 stupnňů sklon.

Vyšli jsme tak v 14:30, v 17:00 se začalo stmívat. To jsme ale už celí zničení byli na posledním zastávkovém místě, ve výšce 3470m.n.m. Tam se nacházel poslední hotýlek – chata, kde jsme pšespali. Spát jsme šli asi v 19:00.

Ve 3 hodiny ráno budíček. Chtěli jsme vidět východ slunce na úplném východě světa. Vyšli jsme. Čekalo nás posledních 300m převýšení. Plánovaná doba výstupu je asi hodina. Někde v půlce nás chytl tak děsnej liják, že jsme byli v mžiku totálně durch mokří. Já měl úplně nový nepromokavý boty. Do nich se mi voda dostala tak, že stíkala po nohách a ponožkama vtekla dovnitř. Nepromokavost bot způsobila, že nahromaděná voda byla uvnitř a nemohla ven.

S bazény na nohou a úplně na kost mokří jsme došli nahoru. Celou cestu byla noc, tma, mlha, liják, vítr. Horu jsme pokořili asi v 5 hodin v neděli ráno. Slunce mělo vyjít kolem 5:30.

Teplota nahoře mírně převyšovala nulu, k tomu vlezlej dunící vítr… Stále mlha, že nebylo videt na krok, liják a nemožnost se někde schovat. Představa automatu s pitím na vrcholku Fuji se mi rychle rozplynula. Čekali jsme tam asi 30 min a totálně promrzli. Já se nemohl ani pohnout, prsty na rukách ztuhlý tak, že jsem 2 minuty otevíral flašku s pitím.

Nakonec i ostatní usoudili, že pokud nepůjdem dolů, tak z nas budou kusy ledu. Pro nemožnost cokoliv zahlédnout jsme se rozhodli zahájit sestup. Jak se člověk rozhejbal a zahřál, tak už bylo líp. Déšť ale né a né přestat. Cesta dolů trvala něco přes 2 hodiny. V nižších polohách bylo i tepleji. Zvládli jsme to!

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )